Αρχές Προγραμματισμού Η/Υ

Κωδικός Μαθήματος:

ΝΜΒ.106

Εξάμηνο:

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Κατηγορία:

ΜΓΥ

Ώρες:

3+2

Μονάδες ECTS:

5

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/119/

Σύνδεσμος στο eClass εργαστηρίου:

https://eclass.uniwa.gr/courses/141/


Περίγραμμα

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Γενικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS  ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://bme.uniwa.gr/course/computer-programming-principles/
       
(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ      
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές:
α) θα γνωρίζουν τις βασικές αρχές των αλγορίθμων και του προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολο-γιστών
β)  θα γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία των ανώτερων γλωσσών προγραμματισμού
γ) θα είναι ικανοί να μεταφράζουν ένα πρόβλημα σε αλγοριθμική διαδικασία και να την υλοποιούν σε κώδικα γλώσσας προγραμματισμού
δ) θα μπορούν να γράφουν κώδικα με έμφαση σε επιστημονικές εφαρμογές ώστε να μπορούν να α-ντιμετωπίσουν θέματα που απαιτούν τη χρήση προγραμματισμού στη συνέχεια των σπουδών τους.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία 
• Ομαδική εργασία
• Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
       
(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ      
• Εισαγωγή στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές
• Βασικά στοιχεία αλγορίθμων
• Γλώσσες προγραμματισμού
• Δομή προγράμματος
• Μεταβλητές (ακέραιες, κινητής υποδιαστολής, χαρακτήρα, λογικές)
• Τελεστές (αριθμητικοί, συγκριτικοί, λογικοί)
• Εντολές εισόδου – εξόδου
• Έλεγχος ροής (διακλάδωση, επαναληπτικοί βρόχοι)
• Αριθμητικοί πίνακες 1 και 2 διαστάσεων
• Πίνακες χαρακτήρων – Συμβολοσειρές
• Συναρτήσεις
• Γραφικές παραστάσεις 2 και 3 διαστάσεων
       
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ    
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις στη Διδασκαλία.
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass του Τμήματος στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Διαλέξεις (3×13) 39
Εργαστήριο (2×13) 26
Αυτοτελής μελέτη 101
   
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος  140

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά.
Μέθοδος αξιολόγησης:
• Θεωρία (25-75%): Τελική αξιολόγηση με ερωτή-σεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυση προβλημάτων.
• Εργαστήριο (25-75%): Συνδυασμός βαθμολογίας εβδομαδιαίων εργαστηριακών ασκήσεων και τελικής εξέτασης σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.
• Ανάθεση Εργασιών (0-50%): Αξιολόγηση υλοποί-ησης και παρουσίασης εργασιών.
Πρόσβαση κριτηρίων αξιολόγησης στους φοιτητές:
http://www.bme.teiath.gr/medisp/downloads/ edu-cation/KANONISMOS_EISE.pdf
       
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ      
• Ιωάννης Καλατζής, Αλγοριθμικός “Προγραμματισμός Σε Περιβάλλον MATLAB”, 2016.
• Brian R.,Hunt, Ronald,Lipsman, J.,Rosenberg, “A Guide to MATLAB”, Cambridge University Press, 2001.
• Stephen J. Chapman, “MATLAB Programming for Engineers ”, Cengage Learning / Παπασωτηρίου, Αθήνα, 2001.
• Charles F. Van Loan & K-Y Daisy Fan, “Το MATLAB στην Υπολογιστική Επιστήμη και Τεχνολογία”, DA VINCI Μ.Ε.Π.Ε 2012.