Οπτοηλεκτρονική

Κωδικός Μαθήματος:

ΝΜΒ.407

Semester:

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Κατηγορία:

Δ' εξάμηνο ( ΜΕΥ )

Ώρες:

2+1

Μονάδες ECTS:

4

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/156/

Σύνδεσμος στο eClass εργαστηρίου:

https://eclass.uniwa.gr/courses/156/



Περίγραμμα

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS  ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://bme.uniwa.gr/course/optoelectronics/
       
(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ      
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
α) να  γνωρίζει  τις  βασικές  αρχές λειτουργίας των οπτοηλεκτρονικών στοιχείων και διατάξεων,
β) να κατανοεί τη χρήση των οπτικών ινών,
γ) να κατανοεί ζητήματα διάδοσης φωτός 
δ) να γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακών αισθητήρων φωτός
ε) να  κατανοεί  τις  βασικές  αρχές λειτουργίας των σύγχρονων οπτοηλεκτρονικών οπτικών διατάξεων παρουσίασης, με έμφαση σε αυτές που χρησιμοποιούνται σε ιατρικές εφαρμογές
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Εκτίμηση κινδύνων σε Ιατρικό Περιβάλλον
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Μέσα ατομικής προστασίας
Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα ασθενή
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψη
       
(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ      
Εισαγωγή στην αλληλεπίδραση του φωτός με την ύλη.
Φωτοηλεκτρικό φαινόμενο. Φωτοαγωγιμότητα.
Ανιχνευτές φωτός.
Οπτικές διατάξεις παρουσίασης : LED, υγροί κρύσταλλοι (αρχές λειτουργίας και εφαρμογές).
Φωτοτρανζίστορ και φωτοδίοδοι.
Οπτικές ίνες: Αρχές λειτουργίας και εφαρμογές στην ιατρική τεχνολογία.
Laser: Αρχές λειτουργίας, οπτικές κοιλότητες, εφαρμογές στην ιατρική.
Ειδικά θέματα φωτομετρίας.
Λήψη και ενίσχυση εικόνας
Κίνδυνοι και μέσα προστασίας
       
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ    
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις στη Διδασκαλία.
Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass του Τμήματος στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Διαλέξεις (2×13) 26
Εργαστήριο (1×13) 13
Αυτοτελής μελέτη 78
   
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος  104

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική

Μέθοδοι Αξιολόγησης:
Ι) Θεωρητικό Μέρος
Γραπτή εξέταση στην διδαχθείσα ύλη του θεωρη-τικού μέρους του μαθήματος στο τέλος του εξα-μήνου
ΙΙ) Εργαστηριακό Μέρος
α) Μετά το τέλος κάθε εργαστηριακής άσκησης οι φοιτητές ετοιμάζουν φύλλα έργου. Ο μέσος όρος των βαθμών των φύλλων έργου αντιστοιχεί στο 75% της συνολικής βαθμολογίας του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος.
α) Γραπτή εξέταση στην διδαχθείσα ύλη του ερ-γαστηριακού μέρους του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου και ο βαθμός της αντιστοιχεί στο 25% της συνολικής βαθμολογίας του εργαστηρια-κού μέρους του μαθήματος

       
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ      
1) J.Singh, Οπτοηλεκτρονική, Εκδόσεις Τζιόλα, 1998.
2) O.Svelto, Αρχές των lasers, 2η έκδοση, Εκδόσεις Συμμετρία, 1986.
3) John Wilson – John Hawkes, Οπτοηλεκτρονική: μια εισαγωγή, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις ΕΜΠ, 2007.
4) Α. Αλεξανδρής, Οπτοηλεκτρονική , Θεωρία-Εφαρμογές-Πειράματα, Εκδόσεις Τζιόλα, 2η Έκδοση 2015.