Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΝΜΒ.405 – Αναλογικά Ηλεκτρονικά | ||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/medical-electronics/ | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
Το μάθημα προσφέρει γνώσεις για την κατανόηση της διαδικασίας σχεδιασμού καθώς και του τρόπου λειτουργίας των ηλεκτρονικών που χρησιμοποιούνται σε ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση: • να περιγράφει τη λειτουργία ενός τελεστικού σε συνδεσμολογία ανοιχτού ή κλειστού βρόχου • να σχεδιάζει και να υλοποιεί τις βασικές ενισχυτικές διατάξεις που χρησιμοποιούνται σε συσκευές απαγωγής βιοσημάτων • να σχεδιάζει και να υλοποιεί ενεργά φίλτρα • να περιγράφει τη λειτουργία γραμμικών και μεταγωγικών σταθεροποιητών τάσης • να περιγράφει τη λειτουργία κυκλωμάτων μετατροπής αναλογικού σε ψηφιακό σήμα και αντίστροφα • να εξηγεί τις αρχές λειτουργίας θυρίστορ και τις εφαρμογές τους σε ιατρικά μηχανήματα • να είναι σε θέση να προγραμματίζει μικροελεγκτές • να κάνει χρήση πακέτων λογισμικού για τη σχεδίαση και προσομοίωση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων • να αναγνωρίζει τα βασικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε ιατρικά μηχανήματα • να διαβάζει τα φύλλα δεδομένων ηλεκτρονικών εξαρτημάτων |
|||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως), σε ποια/ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα; |
|||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών. Ομαδική εργασία. Αυτόνομη εργασία. |
|||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
• Ιδανικός τελεστικός ενισχυτής, μη ιδανικότητες τελεστικού ενισχυτή • Απλά κυκλώματα σύγκρισης, κυκλώματα σύγκρισης με ανατροφοδότηση • Αναστρέφων και μη αναστρέφων ενισχυτής, απομονωτής, αθροιστής, ενισχυτής διαντίστασης • Ενισχυτής διαφορών, ενισχυτής οργανολογίας • Εφαρμογές ενισχυτών στην ενίσχυση βιοσημάτων • Συνάρτηση μεταφοράς, προσεγγίσεις Butterworth, Chebyshev, Bessel, σχεδίαση και υλοποίηση αναλογικών φίλτρων • Εφαρμογές φίλτρων στην απομάκρυνση θορύβου από βιοσήματα • Γραμμικοί σταθεροποιητές τάσης σταθερής και μεταβαλλόμενης εξόδου, μεταγωγικοί σταθεροποιητές υποβιβασμού, ενίσχυσης και υποβιβασμού-ενίσχυσης • Σχεδίαση τροφοδοτικών. Προδιαγραφές ιατρικών τροφοδοτικών. • Μετατροπή από αναλογικό σε ψηφιακό, δειγματοληψία, παράλληλη μετατροπή, μετατροπή διαδοχικών προσεγγίσεων, μετατροπή απλής και διπλής κλίσης. • Μετατροπή από ψηφιακό σε αναλογικό, μετατροπέας R-2R • Ελεγχόμενος ανορθωτής πυριτίου, τρίοδος εναλλασσόμενου ρεύματος, ελεγχόμενη ημιανόρθωση, ελεγχόμενη πλήρης ανόρθωση • Εφαρμογή θυρίστορ σε ιατρικά μηχανήματα • Εισαγωγή στους μικροελεγκτές. |
|||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές παρουσιάσεις. Χρήση του eclass του τμήματος. Χρήση ειδικού λογισμικού σχεδίασης και προσομοίωσης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων. Χρήση video προβολής. |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (3×13) | 39 | |
Εργαστήριο (1×13) | 13 | ||
Αυτοτελής μελέτη | 81 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 120 | ||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γραπτές Εξετάσεις στο τέλος του μαθήματος οι οποίες αφορούν σε θεωρία. Γραπτή αναφορά εργαστηριακής άσκησης. |
||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: • Α. Malvino., D. Bates, Ηλεκτρονική, 8η Έκδοση, Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοι. • P. Horowitz and W. Hill, The Art of Electronics, 3rd Edition, Cambridge University Press, 2015. • D. L. Terrell, OP AMPS Design, Application and Troubleshooting, 2nd Edition, Butterworth-Heinemann, 1996. • R. Mancini, Op Amps for Everyone, Texas Instruments, 2002. • N. Mohan, T. Undeland, W. Robbins, Εισαγωγή στα ηλεκτρονικά ισχύος, 8η Έκδοση – Συναφή επιστημονικά περιοδικά: • IEEE Transactions on Bio-medical Electronics • Sensors |