Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού Υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/management-and-economical-science-principles-for-engineers/ | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των αρχών οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων, σχεδιασμού και διαχείρισης έργων, και προώθησης προϊόντων (μάρκετινγκ) σε εφαρμογές που αφορούν του μηχανικούς βιοϊατρικής τεχνολογίας. Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι • Κατανόηση των χαρακτηριστικών του επιχειρηματικού σχεδίου και του στρατηγικού σχεδιασμού & διοίκησης • Ικανότητα δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου • Κατανόηση των αρχών οργάνωσης επιχειρήσεων • Κατανόηση των αρχών μάρκετινγκ • Ικανότητα δημιουργίας ερευνητικών προτάσεων και επιχειρηματικών προσφορών • Ικανότητα δημιουργίας σχεδίου πρόβλεψης κινδύνων και προγραμμάτων αξιολόγησης |
|||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών • Ομαδική εργασία • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον |
|||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
• Αρχές Οργάνωσης • Αρχές Διοίκησης & μέθοδοι/τεχνικές διοίκησης • Αρχές Μάρκετινγκ & μέθοδοι • Επιχειρηματικό σχέδιο • Στρατηγικός σχεδιασμός (SWOT) • Σχεδιασμός προτάσεων και έργων • Αρχές διαχείρισης έργων • Χαρακτηριστικά και δημιουργία προϋπολογισμού • Χαρακτηριστικά και δημιουργία χρονοδιαγραμμάτων • Διαχείριση κινδύνων • Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού • Διαχείριση προμηθειών • Μέθοδοι αξιολόγησης και έλεγχος ποιότητας |
|||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις Χρήση του eclass του τμήματος Χρήση video προβολής |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (3×13) | 39 | |
Αυτοτελής μελέτη | 51 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 90 | ||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά Μέθοδος αξιολόγησης: Εκπόνηση ομαδικής μελέτης (project), και τελική εξέταση |
||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
• Βασίλης Ν. Κέφης, Πέτρος Παπαζαχαρίου. Το επιχειρηματικό όραμα σε BUSINESS PLAN. Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ, 2009. • P. Runia, F. Wahl, O. Geyer, and Ch. Thewiben. Marketing: Διαδικασίες και πρακτικές. Εκδόσεις Προπομπός, 2013. • Γ. Κυριόπουλος. Τα οικονομικά της Υγείας – Βασικές Έννοιες, Αρχές και Μέθοδοι. Εκδόσεις Παπαζήση, 2007 • J.V. Chelson, A.C. Payne, L.R.P. Reavill. Διοίκηση Επιχειρήσεων, Επιχειρηματικότητα για Μηχανικούς. Εκδόσεις Έλλην, Ιων, 2008. • S. R. Covey. The 7 habits of highly effective people. Fireside, 1990 • Harvey Maylor. Διαχείριση έργων. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, 2003 • D. Lock. Project management. 9th edition, Gower, 2007 • Association for Project Management (APM) (UK) (www.apm.org.uk) (Journal “Project”, Certification) |