Πρακτική Άσκηση

Κωδικός Μαθήματος:

ΝΜΒ.911(ε2)

Εξάμηνο:

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

6

Μονάδες ECTS:

8

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/140/


ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: α) Τα 2/3 του συνόλου των μαθημάτων. β) Όλα τα μαθήματα ειδικότητας έως και το 8ο εξάμηνο. Φοιτητής τουλάχιστον 9ου εξαμήνου.
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ & ΑΓΓΛΙΚΑ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS  ΝΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://bme.uniwa.gr/course/practical-training/
       
(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ      
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Ο θεσμός της Πρακτικής Άσκησης είναι μια από τις σημαντικότερες φάσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που δίνει στο φοιτητή τη δυνατότητα να εμπεδώσει τις γνώσεις που έχει αποκτήσει κατά τη διάρκεια των σπουδών του. Κατά τη διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με το σύνολο των δομών που αναπτύσουν δραστηριότητα σχετική με ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό, είτε αυτή αναφέρεται σε συντήρηση, πωλήσεις, ειδικούς εφαρμογών, μελέτη και υποβολή προσφορών σε διαγωνισμούς κλπ. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα στο φοιτητή να θεμελιώσει μια επιτυχημένη μελλοντική καριέρα μηχανικού βιοϊατρικής.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της πρακτικής άσκησης ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
• Εφαρμόσει την επιστημονική γνώση σε επαγγελματικό πλαίσιο.
• Εργάζεται αυτόνομα και να αντιμετωπίζε τα καθήκοντα τους ως τμήμα ενός ευρύτερου πλαισίου.
• Να λαμβάνει υπόψη του διαφορετικές επαγγελματικές απαιτήσεις και συσχετισμούς προωθώντας την συνεργασία στο εργασιακό περιβάλλον.
• Να επινοεί εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και αντιμετώπισης επαγγελματικών ζητημάτων.
• Να είναι συστηματικός, αξιόπιστος και να εφαρμόζει μοντέρνες επιστημονικές τεχνικές.
• Να αναλύει τις μεθόδους και πρακτικές της επαγγελματικής του κοινότητας λαμβάνοντας υπόψη και το σκεπτικό όσων γίνονται αποδέκτες των υπηρεσιών ή του προϊόντος του.
• Να αποτιμά τις επαγγελματικές του δραστηριότητες με δομημένο τρόπο, λαμβάνοντας υπόψη και τις απαραίτητες κοινωνικές και ηθικές παραμέτρους.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως), σε ποια/ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Ομαδική εργασία
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και τη πολυπολιτισμικότητα
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
       
(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ      

Η Πρακτική Άσκηση διαρκεί τρεις (3) ημερολογιακούς μήνες στο χώρο και στις δραστηριότητες του Φορέα Υποδοχής Πρακτικής Άσκησης.

Για κάθε φοιτητή που εντάσσεται στην Πρακτική Άσκηση υπάρχουν δύο υπεύθυνοι, ο Επόπτης του Φορέα Υποδοχής Πρακτικής Άσκησης και ο Επιβλέπων καθηγητής του Τμήματος. Οι δύο υπεύθυνοι συνεννοούνται για το είδος της εργασίας που πρέπει να γίνει από τον φοιτητή και παρέχουν στο φοιτητή όλες τις αναγκαίες πληροφορίες.
Ο Επόπτης του φορέα επιβλέπει τους φοιτητές κατά την διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης και συντάσσει έκθεση αξιολόγησης του φοιτητή, στην οποία αναφέρονται ο βαθμός ικανοποίησης, τα πιθανά προβλήματα και προτάσεις. Η έκθεση αξιολόγησης από τον Φορέα αποστέλλεται στην Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος. Ο επιβλέπων καθηγητής βαθμολογεί τον φοιτητή συνεκτιμώντας την ποιότητα της εργασίας τους και την έκθεση αξιολόγησης των φορέων.

Οι φοιτητές συμμετέχουν στις δραστηριότητες του τμήματος βιοϊατρικής του Φορέα στο οποίο έχουν τοποθετηθεί σύμφωνα με τις ανάγκες του Φορέα και σε συνεννόηση με τον Επιβλέποντα Καθηγητή.

Οι φοιτητές τηρούν Βιβλίο Πρακτικής Άσκησης όπου καταγράφουν ημερησίως τις δραστηριότητες στις οποίες απασχολήθηκαν, ενώ στο τέλος συντάσσουν έκθεση με μια συνολική αποτίμηση των διαδικασιών στις οποίες συμμετείχαν.

       
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ    
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Καθοδηγούμενη δραστηριότητα από τον Επόπτη του Φορέα πρακτικής άσκησης, τον Επιβλέποντα καθηγητή καθώς και από την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης του Τμήματος.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Χρήση διαφόρων μεθόδων ΤΠΕ ανάλογα με τις ασχολίες του φορέα πρακτικής.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Τρίμηνη δραστηριότητα στο Φορέα Υποδοχής 220
Σύνταξη έκθεσης πεπραγμένων 20
   
   
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος  240

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα Αξιολόγησης : Ελληνική

Αξιολόγηση από την Επιτροπή Πρακτικής Άσκησης με βάση:
– Την έκθεσης αξιολόγησης του επιβλέποντα από τον Φορέα Υποδοχής
– Την έκθεσης αξιολόγησης του επιβλέποντα καθηγητή
– Την έκθεσης πεπραγμένων του φοιτητή
– Παρουσίαση της εργασίας του φοιτητή στην Επιτροπή

       
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ      
www.seiv.gr
www.eof.gr
http://www.moh.gov.gr/