Βιοαισθητήρες – Φασματοσκοπία

Κωδικός Μαθήματος:

ΝΜΒ.610(ε2)

Εξάμηνο:

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

2

Μονάδες ECTS:

3

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/159/


Καθηγητές Μαθήματος

Νεκτάριος Καλύβας

Περίγραμμα

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS  ΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://bme.uniwa.gr/course/biosensors-spectroscopy/
       
(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ      
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των αρχών λειτουργίας των αισθητήρων σήματος βιολογικού ενδιαφέροντος, είτε μέσω της άμεσης χημικής αντίδρασης μια κατάλληλης ουσίας είτε μέσω της φασματικής μελέτης με τη βοήθεια κατάλληλου εξοπλισμού Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:
Κατανόηση των χημικών και φυσικών αντιδράσεων για το εντοπισμό της ουσίας του βιολογικού ενδιαφέροντος.
Διαδικασία μετατροπής των αποτελεσμάτων της αντίδρασης σε μετρούμενο φυσικό μέγεθος.
Μέθοδοι φασματοσκοπίας και εφαρμογή τους.
Οργανολογία μέτρησης βιοσημάτων και φασμάτων και μετάδοσης του τελικού σήματος.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Αυτόνομη εργασία
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου και ηλικίας
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Λήψη αποφάσεων
       
(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ      
Ι. Χαρακτηριστικά αισθητήρων, βασικές προδιαγραφές λειτουργίας και χρήσης, ιδανικοί αισθητήρες περιβάλλον χρήσης και εφαρμογές των αισθητήρων.
ΙΙ. Κλασικοί αισθητήρες (Ηλεκτρικοί, θερμότητας και οπτικοί) (αρχή λειτουργίας εφαρμογές)
ΙΙΙ. Χημικοί αισθητήρες, αισθητήρες βιοστοιχείων (πολυσακχαρίτες, DNA, ένζυμα, αντισώματα) χημικές αντιδράσεις και μέθοδος λήψεως σήματος, γραφένιο.
IV. Ηλεκτροχημικοί αισθητήρες, αισθητήρες ιοντικού διαύλου
V. Μέθοδοι φασματοσκοπίας
VI. Βιολογική φασματοσκοπία μάζας
VII. Οργανολογία λήψης, βιολογικών σημάτων
       
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ    
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα.
Επαφή με τους φοιτητές με τεχνολογίες διαδικτύου
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις
Χρήση του eclass του τμήματος
Χρήση video Προβολής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Διαλέξεις (2×13) 26
   
Αυτοτελής μελέτη 52
   
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος  78
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Η αξιολόγηση γίνεται στα ελληνικά με γραπτές εξετάσεις. Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν ερωτήσεις κατανόησης, ερωτήσεις κρίσης και επίλυση ασκήσεων.  (70%)
Η ατομική εργασία των φοιτητών/τριών βαθμολογείτε με 30% (παρουσίαση και συγγραφή μιας αναφοράς-μελέτης).
Όσες/οι δεν επιλέξουν εργασία θα αξιολογηθούν με θέματα τελικού βαθμού 100% 
       
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ      
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Αγγελίδης, Π. 2015. Ηλεκτρονική Υγεία. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 7. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/6001

Θεοδωρίδης, Γ., Γηρούση, Σ., Ζαχαριάδης, Γ., Ζώτου, Α., Σαμανίδου, Β., 2015. Βιοαναλυτική χημεία. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3667

Σπυρόπουλος, Β., 2015. Εισαγωγή στην τεχνολογία χειρουργείου, εντατικής και επείγουσας ιατρικής. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3023

Αναστασοπούλου, Ι., Δρίτσα, Β., Θεοφανίδης, Θ., Υφαντής, Δ., Υφαντής, Κ., 2015. Βιοϋλικά – Εφαρμο-γές. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3635

Λέκκα, Μ., Λεονταρίτης, Γ., Γαλανοπούλου, Κ., Κητσιούλη, Ε., 2015.Βιολογικές μεμβράνες: από τη δομή στις λειτουργίες. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4307

Βεντούρας, Ε., 2015. Τεχνολογία της in-vivo διαγνωστικής – Διατάξεις απαγωγής βιοηλεκτρικών σημάτων. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/1832

– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

-Journal of Biosensors and Bioelectronics, ISSN 2155-6210
-Biosensors and Bioelectronics  (Elsevier)
-Sensors (MDPI)