Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/automated-control-systems/ | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή σε θεμελιώδεις αρχές αυτόματου ελέγχου με έμφαση σε βιοϊατρικές εφαρμογές. Τα μαθησιακά αποτελέσματα περιλαμβάνουν: • Κατανόηση της αρχής της ανάδρασης • Κατανόηση των χαρακτηριστικών των συστημάτων ανοιχτού και κλειστού βρόχου και πως εφαρμόζονται αυτά στην βιοϊατρική τεχνολογία και φυσιολογία • Κατανόηση των χαρακτηριστικών συστημάτων ελέγχου πρώτου και δευτέρου βαθμού • Δυνατότητα σχεδιασμού συστημάτων αυτόματου ελέγχου με βιοϊατρικές εφαρμογές • Κατανόηση των αρχών ευστάθειας και δυνατότητα εφαρμογής μεθόδων αξιολόγησης της ευστάθειας και συμπεριφοράς των συστημάτων ελέγχου • Κατανόηση της δομής και λειτουργίας των ελεγκτών |
|||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον |
|||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
• Αρχές και εφαρμογές ΣΑΕ στην ιατρική. • Σχεδιασμός και κατασκευή βασικών αναλογικών κυκλωμάτων ελέγχου και αναλογικού ελεγκτή PID (Proportional/Integral/ Ιστορική αναδρομή και εισαγωγή στα συστήματα αυτόματου ελέγχου (ΣΑΕ). • Αρχές θεωρίας ελέγχου, συστήματα χωρίς και με ανάδραση. • Μετασχηματισμός Laplace. • Μαθηματικά μοντέλα φυσικών συστημάτων & συναρτήσεις μεταφοράς. • Δομικά διαγράμματα και άλγεβρα δομικών διαγραμμάτων. • Χαρακτηριστικά μεγέθη συστημάτων ελέγχου. • Παράμετροι ευαισθησίας συστημάτων και ταξινόμηση συστημάτων ανάδρασης. • Χρονική απόκριση και ευστάθεια συστημάτων ελέγχου. • Γεωμετρικός τόπος ριζών. • Χρήση ολοκληρωμένου PID για τον έλεγχο φυσικών παραμέτρων όπως ροής, πίεσης, και θερμοκρασίας. |
|||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις Χρήση του eclass του τμήματος Χρήση video προβολής |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (2×13) | 26 | |
Εργαστήριο (2×13) | 26 | ||
Αυτοτελής μελέτη | 91 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 117 | ||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά.
Μέθοδος αξιολόγησης: Πρόοδοι, εργασίες, και τελική εξέταση |
||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
• Σημειώσεις διδασκόντων • Richard C. Dorf, Robert H. Bishop. Σύγχρονα συστήματα αυτόματου ελέγχου. Μετάφραση Ν. Κωφίδης, Επιμέλεια Γ. Α. Ροβιθάκης. Εκδόσεις Τζιόλα, 11η έκδοση 2010 • B. C. Kuo & F. Golnaraghi. Συστήματα Αυτόματου Ελέγχου. Εκδόσεις Ιων, 2011 • Enderle J, Blanchard SM, and Bronzino J. Introduction to biomedical engineering. Academic Press, 2nd edition, 2005 • Feng DD. Modeling and control in biomedical systems 2006. Elsevier, 2006 |