Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου | ||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/automated-control-systems/ | ||
| (2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
| Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
| Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή σε θεμελιώδεις αρχές αυτόματου ελέγχου με έμφαση σε βιοϊατρικές εφαρμογές. Τα μαθησιακά αποτελέσματα περιλαμβάνουν: • Κατανόηση της αρχής της ανάδρασης • Κατανόηση των χαρακτηριστικών των συστημάτων ανοιχτού και κλειστού βρόχου και πως εφαρμόζονται αυτά στην βιοϊατρική τεχνολογία και φυσιολογία • Κατανόηση των χαρακτηριστικών συστημάτων ελέγχου πρώτου και δευτέρου βαθμού • Δυνατότητα σχεδιασμού συστημάτων αυτόματου ελέγχου με βιοϊατρικές εφαρμογές • Κατανόηση των αρχών ευστάθειας και δυνατότητα εφαρμογής μεθόδων αξιολόγησης της ευστάθειας και συμπεριφοράς των συστημάτων ελέγχου • Κατανόηση της δομής και λειτουργίας των ελεγκτών |
|||
| Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||
| • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον |
|||
| (3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
| • Αρχές και εφαρμογές ΣΑΕ στην ιατρική. • Σχεδιασμός και κατασκευή βασικών αναλογικών κυκλωμάτων ελέγχου και αναλογικού ελεγκτή PID (Proportional/Integral/ Ιστορική αναδρομή και εισαγωγή στα συστήματα αυτόματου ελέγχου (ΣΑΕ). • Αρχές θεωρίας ελέγχου, συστήματα χωρίς και με ανάδραση. • Μετασχηματισμός Laplace. • Μαθηματικά μοντέλα φυσικών συστημάτων & συναρτήσεις μεταφοράς. • Δομικά διαγράμματα και άλγεβρα δομικών διαγραμμάτων. • Χαρακτηριστικά μεγέθη συστημάτων ελέγχου. • Παράμετροι ευαισθησίας συστημάτων και ταξινόμηση συστημάτων ανάδρασης. • Χρονική απόκριση και ευστάθεια συστημάτων ελέγχου. • Γεωμετρικός τόπος ριζών. • Χρήση ολοκληρωμένου PID για τον έλεγχο φυσικών παραμέτρων όπως ροής, πίεσης, και θερμοκρασίας. |
|||
| (4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις Χρήση του eclass του τμήματος Χρήση video προβολής |
||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
| Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (2×13) | 26 | |
| Εργαστήριο (2×13) | 26 | ||
| Αυτοτελής μελέτη | 91 | ||
| Σύνολο Μαθήματος | 117 | ||
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά. Μέθοδος αξιολόγησης: Πρόοδοι, εργασίες, και τελική εξέταση |
||
| (5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
| • Σημειώσεις διδασκόντων • Richard C. Dorf, Robert H. Bishop. Σύγχρονα συστήματα αυτόματου ελέγχου. Μετάφραση Ν. Κωφίδης, Επιμέλεια Γ. Α. Ροβιθάκης. Εκδόσεις Τζιόλα, 11η έκδοση 2010 • B. C. Kuo & F. Golnaraghi. Συστήματα Αυτόματου Ελέγχου. Εκδόσεις Ιων, 2011 • Enderle J, Blanchard SM, and Bronzino J. Introduction to biomedical engineering. Academic Press, 2nd edition, 2005 • Feng DD. Modeling and control in biomedical systems 2006. Elsevier, 2006 |
|||