Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/bioethics-and-biomedical-engineering/ | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν μια συγκροτημένη σφαιρική αντίληψη του συνδυασμού των ηθικών αρχών και να διαθέτει κριτική επίγνωση των ζητημάτων γνώσης των επιστημών των Μηχανικών καθώς και των Θετικών Επιστημών με τη Βιοηθική. Να διακρίνουν, να συνειδητοποιούν και να έχουν αυτό-νομο δημιουργικό προβληματισμό σε βασικά ζητήματα ηθικής που αναφύονται από αυτό το συνδυασμό σε τεχνολογικά σημαντικούς τομείς των Επιστημών της Υγείας και των Βιοεπιστημών. Να έχουν σαφή αντίληψη και να κατέχουν εξειδικευμένες δεξιότητες ως προς τη διάκριση και τον εντοπισμό των ζητημάτων Ηθικής κατά την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων Βιοϊατρικής Μηχανικής καθώς και κατά την ανάληψη σύνθετων έργων σε σημαντικούς τομείς αυτού του πεδίου (Κλινική Μηχανική, Βιοϋλικά, εμφυτεύματα και τεχνητά μέλη, Βιοϊατρι-κή Απεικόνιση σε αυτόν τον τομέα, ψηφιακή επεξεργασία δεδομένων , εικόνων κλπ). |
|||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||
• Αναζήτηση ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Λήψη αποφάσεων • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέμα-τα φύλου • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής παραγωγικής και επαγωγικής σκέψης • Μπορεί να διαχειρίζεται και να μετασχηματίζει σύνθετα και απρόβλεπτα περιβάλλοντα εργασίας που απαιτούν νέες στρατηγικές προσεγγίσεις. |
|||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
Ιστορία της Ηθικής και της Βιοηθικής. Γενικές αρχές και θεωρίες Ηθικής. Κανονιστικά πλαίσια. Ρόλος της Πολιτείας, των επιστημονικών εταιρειών, της εκπαίδευσης, των ιδρυμάτων φροντίδας Υγείας στην Ηθική. Τεχνολογική εξέλιξη και ηθικά όρια. Πρακτικές Ηθικής και Μηχανική. Η ανάγκη της Ηθικής στην πρακτική, στην επιστημονική έρευνα, στην εξόρυξη δεδομένων και στη Βιομηχανία στον τομέα της Βιοϊατρικής Μηχανικής. Διπλώματα ευρεσιτεχνίας στη Βιοϊατρική και Βιοϊατρική Μηχανική. Κώδικας Ηθικής για Βιοϊατρικούς Μηχανικούς. Ζητήματα Ηθικής Βιοϊατρικής Μηχανικής σε επιμέρους τομείς, όπως π.χ.: Κλινική Μηχανική. Κλινικές δοκιμές, ανάπτυξη, έλεγχος και συντήρηση βιοϊατρικής οργανολογίας και ιατροτεχνολογικών προϊόντων. Δοκιμές σε ζώα. Βιοϋλικά και εμφυτεύματα, Χρήση και εμπορική διακίνηση εμφυτευμάτων, υλικών, ιστών, Ιατρική Απεικόνιση, Νανοβιοτεχνολογία, Ψηφιακή επεξεργασία δεδομένων και αυτόματη διάγνωση. Προσωπική-ιδιωτική ζωή (privacy) και Βιοπληροφορική. Ανάληψη έργων στον τομέα της Βιοϊατρικής Μηχανικής κλπ. | |||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις στη Διδασκαλία. Χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας eClass του Τμήματος στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές. |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (2×13) | 26 | |
Αυτοτελής μελέτη | 94 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 120 | ||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γραπτές εξετάσεις στην ελληνική γλώσσα (ερωτήσεις ανάπτυξης και ερωτήσεις σύντομης απάντησης). Γραπτή εργασία και δημόσια παρουσίαση εργασίας | ||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
Beauchamp TL (1997). Comparative studies: Japan and America. In Kazumasa Hoshino (ed.). Japanese and Western bioethics, pp. 25-47. The Netherlands: Kluwer Academic Publishers. Beauchamp TL (2003). A defense of the common morality. Kennedy Inst Ethics J 13(3):259-74. Beauchamp TL, Childress JF (2009). Principles of biomedical ethics. 6th ed. Oxford: Oxford University Press. National Society of Professional Engineers. (2007). “Ethics.” Code of Ethics for Engineers. (online article). http://www.nspe.org/resources/ethics/code-ethics Biomedical Engineering Society. (2004). “Ethics” Biomedical Engineering Society Code of Ethics. (online article). Brey, P. (2009). ‘Biomedical Engineering Ethics.’ Eds. Berg-Olsen, J., Pedersen, S., Hendricks, V. (eds.), A Companion to Philosophy of Technology. Blackwell. Jong Yong Abdiel Foo, Stephen J. Wilson Andrew P. Bradley, Winston GweeDennis Kwok-Wing Tam. (2013). Ethics for Biomedical Engineers. Springer New York Heidelberg Dordrecht London, ISBN 978-1-4614-6912-4 ISBN 978-1-4614-6913-1 (eBook) IEEE Engineering in Medicine and Biology Society (EMBS) (2011) IEEE EMBS code of ethics [Internet] [Cited 29 Sep 2011]. http://www.embs.org/docs/ . Θ. Παπαδοπούλου (2015). Ειδικά θέματα Βιοηθικής. Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα και βοηθήματα. www.kallipos.gr Ε. Σαρειδάκης (2008). Βιοηθική-Ηθικά προβλήματα νέων Βιοϊατρικών Τεχνολογιών. Εκδόσεις Παπαζήση Σ. Τσινόρεμα (2013). Φύση, Βιοτεχνολογία και Ηθική: Αρχές μιας Σύγχρονης Περιβαλλοντικής Ηθικής. Στο Στ. Τσινόρεμα, Κ. Λούης (επιστημονική επιμέλεια), Θέματα Βιοηθικής. Η Ζωή, η Κοινωνία και η Φύση μπροστά στις προκλήσεις των Βιοεπιστημών. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Eκδόσεις Κρήτης, 379 -403. Σ. Αλαχιώτης, (2004). Βιοηθική: Αναφορά στους Γενετικούς και Τεχνολογικούς Νεωτερισμούς. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. |
|||