Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/medical-devices-maintenance-and-quality-assurance/ | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
Μετά το τέλος του μαθήματος ο φοιτητής θα έχει γνωρίσει: α) πρωτόκολλα συγχρόνων μεθόδων συντήρησης, όπως αυτές εφαρμόζονται ειδικότερα στην Βιοϊατρική Τεχνολογία, β) πρότυπα συστημάτων διασφάλισης ποιότητας, ποιοτικών και ποσοτικών ελέγχων και αξιοπιστίας ιατρικών μηχανημάτων γ) κανονισμούς ασφάλειας και επικινδυνότητας ιατρικών μηχανημάτων |
|||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Εκτίμηση κινδύνων σε Ιατρικό Περιβάλλον Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Μέσα ατομικής προστασίας/ακτινοπροστασίας Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Σεβασμό στο ιατρικό απόρρητο Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα ασθενή Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψη |
|||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
Θεωρητικό Μέρος Ορολογία Διαγνωστικά Συστήματα. Ταξινόμηση συσκευών και συνιστωσών τους. Ταξινόμηση βλαβών. Μέθοδοι διασφάλισης ποιότητας, ετοιμότητας και αξιοπιστίας. Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας ISO. Περιοδικοί έλεγχοι και προληπτική συντήρηση. Συντήρηση ρουτίνας, διορθωτική, γενική. Διαγνωστική βλαβών Διακρίβωση οργάνων μετρήσεων και ελέγχου. Έλεγχος ασφάλειας ιατρικών Μηχανημάτων. Διαχείριση Βιοϊατρικής Τεχνολογίας. Οργάνωση εργαστηρίου συντήρησης και αποθέματος ανταλλακτικών. Παραδείγματα Εφαρμογών Εργαστηριακό Μέρος |
|||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Παρουσιάσεις Power Point και Φύλλα έργου υπό τη μορφή Τεχνικών Αναφορών μέσω της πλατ-φόρμας e-class. Επικοινωνία με τους φοιτητές ηλεκτρονικά και μέ-σω της πλατφόρμας e-class |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (2×13) | 26 | |
Εργαστήριο (2×13) | 26 | ||
Αυτοτελής μελέτη | 104 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 130 | ||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα Αξιολόγησης: Ελληνική Μέθοδοι Αξιολόγησης: Ι) Θεωρητικό Μέρος Γραπτή εξέταση στην διδαχθείσα ύλη του θεωρη-τικού μέρους του μαθήματος στο τέλος του εξα-μήνου ΙΙ) Εργαστηριακό Μέρος α) Μετά το τέλος κάθε εργαστηριακής άσκησης οι φοιτητές ετοιμάζουν φύλλα έργου υπό τη μορφή Τεχνικής Αναφοράς. Ο μέσος όρος των βαθμών των τεχνικών αναφορών αντιστοιχεί στο 25% της συνολικής βαθμολογίας του εργαστηριακού μέ-ρους του μαθήματος β) Στα πρώτα μαθήματα του εξαμήνου οι φοιτη-τές αναλαμβάνουν ο καθένας μια εργασία με θέ-μα σχετικό με ποιοτικούς ελέγχους σε διάφορα ιατρικά μηχανήματα και οδηγίες σχετικά με τον τρόπο συγγραφής της. Η εργασία περιλαμβάνει μελέτη βιβλιογραφίας και αναζήτηση πηγών από το διαδίκτυο και εκπονείται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Η παράδοση της εργασίας γίνεται ηλε-κτρονικά σε καθορισμένη ημερομηνία και ο βαθ-μός της αντιστοιχεί στο 25% της συνολικής βαθ-μολογίας του εργαστηριακού μέρους του μαθή-ματος γ) Μετά την παράδοση της εργασίας οι φοιτητές αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν το θέμα της εργασίας τους υπό τη μορφή Power Point. Η πα-ρουσίαση της εργασίας γίνεται σε καθορισμένη ημερομηνία είναι καθορισμένης διάρκειας και ο βαθμός της αντιστοιχεί στο 25% της συνολικής βαθμολογίας του εργαστηριακού μέρους του μα-θήματος δ) Γραπτή εξέταση στην διδαχθείσα ύλη του ερ-γαστηριακού μέρους του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου και ο βαθμός της αντιστοιχεί στο 25% της συνολικής βαθμολογίας του εργαστηρια-κού μέρους του μαθήματος |
||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
– Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: 1. ISO 9000, BRIAN ROTHERY, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝ, 1999. 2. Ιατρική Οργανολογία (Εφαρμογή και Σχεδιασμός) (Medical Instrumentation, Ap-plication and Design), J.G.Webster, μετάφραση Ι.Βαλαής, Ν.Κοντοδημόπουλος, Ι.Λούκος, Εκδόσεις Έλλην, 2004 3. Productivity and Reliability-Based Maintenance Management, M.P.Stephens, Prentice Hall, 2003. 4. Electrical Equipment Handbook: Troubleshooting and Maintenance, P.Kiameh, McGraw-Hill, 2003. 5. Reliability Theory: With Applications to Preventive Maintenance, I.B.Gertsbakh, Springer Verlag, 2000 |
|||