Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΝΜΒ.202 – Διαφορικές Εξισώσεις | ||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ & ΑΓΓΛΙΚΑ | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/mathematical-modeling-of-biological-and-physiological-processes/ | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||
Το μάθημα στοχεύει στην εφαρμογή βασικών αρχών της θεωρίας ελέγχου, ανάλυσης συστημάτων, μαθηματικής μοντελοποίησης, αρχών φυσικής και χημείας, και μεθόδων προσομοίωσης για την περι-γραφή και κατανόηση βιολογικών και φυσιολογικών διαδικασιών και τον σχεδιασμό και δημιουργία αποτελεσματικότερων υποβοηθητικών συστημάτων υγείας. Η μαθηματική περιγραφή των βιολογι-κών και φυσιολογικών συστημάτων είναι προφανές ότι χρειάζεται την χρήση εξισώσεων, συνήθως διαφορικών που περιγράφουν δυναμικές συμπεριφορές συστημάτων. Άρα μέρος του μαθήματος είναι να δείξει τον τρόπο που εφαρμόζονται γνωστές και βασικές επιστημονικές έννοιες στην περι-γραφή βιολογικών και φυσιολογικών φαινομένων. Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι: • Κατανόηση των τρόπων εφαρμογής βασικών γνώσεων μαθηματικών, φυσικής, και χημείας για την περιγραφή και προσομοίωση βιολογικών και φυσιολογικών διαδικασιών • Κατανόηση των μεθόδων αξιολόγησης των μοντέλων • Δυνατότητα εφαρμογής των σωστών μεθόδων στατιστικής ανάλυσης ανάλογα με το πρόβλημα και την μελέτη • Εξοικείωση με την εφαρμογή υπολογιστικών εργαλείων, π.χ. EXCEL, MATLAB, για την προσομοίωση βιολογικών και φυσιολογικών διαδικασιών και την ανάλυση βιολογικών και φυσιολογικών δεδομένων |
|||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών • Ατομική εργασία • Ομαδική εργασία • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον |
|||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||
• Εισαγωγή στην μοντελοποίηση βιολογικών και φυσιολογικών συστημάτων, χρήση υπολογιστικών εργαλείων (EXCEL, MATLAB, άλλα) • Τύποι μοντέλων βιολογικών/φυσιολογικών συστημάτων – παραδείγματα • Εισαγωγή στην περιγραφική στατιστική και βασικές παραμέτρους για την ανάλυση βιοϊατρικών δεδομένων • Σχεδιασμός πειραμάτων και κλινικών μελετών • Χρήση διαφορικών εξισώσεων για την περιγραφή φαινομένων ροής, διάχυσης, κλπ • Αρχές και μοντέλα φαρμακοκινητικής • Μαθηματικά μοντέλα για βιολογικά και φυσιολογικά συστήματα • Αναλογικά μοντέλα για βιολογικά και φυσιολογικά συστήματα |
|||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις Χρήση του eclass του τμήματος Χρήση video προβολής |
||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (2×13) | 26 | |
Εργαστήριο (1×13) | 13 | ||
Αυτοτελής μελέτη | 74 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 100 | ||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά Μέθοδος αξιολόγησης: Εργασίες και τελική εξέταση |
||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||
• Σημειώσεις διδασκόντων • Mathematical Models In Biology: Bringing Mathematics to Life. Zazzu V, Ferraro MB, and Guarracino MR (Eds.). Springer, 2015. • Ottesen JT, Olufsen MS, and Larsen JK. Applied Mathematical Models in Human Physiology. SIAM, 2004. • Russell K. Hobbie. Intermediate Physics for Medicine and Biology. Biological Physics Series, 3rd Ed., 1997. • Birkett DJ. Pharmacokinetics Made Easy. McGraw Hill Professional, 2002. • Νικήτα Κ. Σπ. Προσομοίωση Φυσιολογικών Συστημάτων. Εκδοσεις Τζιόλα, 2011. |