Βιοϋλικά και Ιστομηχανική

Κωδικός Μαθήματος:

ΝΜΒ.504

Εξάμηνο:

Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών

Κατηγορία:

ΜΕΥ

Ώρες:

4+2

Μονάδες ECTS:

6

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/201/

Σύνδεσμος στο eClass εργαστηρίου:

https://eclass.uniwa.gr/courses/200/


Περίγραμμα

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδικού Υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΑ & ΑΓΓΛΙΚΑ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS  ΝΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://bme.uniwa.gr/course/biomaterials-and-tissue-engineering/
       
(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ      
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή στην επιστήμη των βιοϋλικών και ιστομηχανικής και τις σύγχρο-νες εφαρμογές τους. Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι:
• Κατανόηση των χαρακτηριστικών των βιοϋλικών και των απαραιτήτων προδιαγραφών τους για ιατρικές εφαρμογές με έμφαση σε θέματα βιοσυμβατότητας, τοξικότητας, και βιοασφά-λειας
• Κατανόηση των φυσικοχημικών, μηχανικών, και επιφανειακών ιδιοτήτων των βιοϋλικών
• Κατανόηση των μεθόδων κατασκευής και χαρακτηρισμού των βιοϋλικών
• Κατανόηση των συγχρόνων μεθόδων δημιουργίας βιουλικών για την υποστήριξη φυσιολογι-κών και βιολογικώ διαδικασιών
• Κατανόηση των αρχών της ιστομηχανικής και του διεπιστημονικού χαρακτήρα της καθώς και σχετικών θεμάτων βιοηθικής
• Κατανόηση των συγχρόνων μεθόδων ανάπτυξης βιολογικών υποκαταστάστων για την ανα-παραγωγή ιστών και οργάνων του σώματος
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών
• Ατομική εργασία
• Ομαδική εργασία
• Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
       
(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ      
• Εισαγωγή στα πεδία των βιοϋλικών και ιστομηχανικής, ιστορική αναδρομή
• Φυσικοχημικές ιδιότητες και δομή
• Κρυσταλλικές δομές και ατέλειες κρυστάλλων
• Μηχανικές ιδιότητες και καμπύλες τάσης/παραμόρφωσης
• Ιδιότητες επιφανειών υλικών και βιοϋλικών
• Μέθοδοι χαρακτηρισμού επιφανειών
• Κύτταρα και ιστοί, χαρακτηριστικά και μέθοδοι αναπαραγωγής
• Μεταλλικά βιοϋλικά, ιδιότητες και εφαρμογές
• Κεραμικά βιοϋλικά, ιδιότητες και εφαρμογές
• Πολυμερή βιοϋλικά, ιδιότητες και εφαρμογές
       
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ    
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις
Χρήση του eclass του τμήματος
Χρήση video προβολής
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS
Διαλέξεις (4×13) 52
Εργαστήριο (2×13) 26
Αυτοτελής μελέτη 128
   
   
   
   
Σύνολο Μαθήματος  180

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά

Μέθοδος αξιολόγησης: Πρόοδοι, εργασίες, και τελική εξέταση

       
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ      
• Σημειώσεις διδασκόντων
• Temenoff, J.S., Mikos, A.G. Βιοϋλικά – Η διεπαφή μεταξύ της Επιστήμης των Υλικών και της Βιολογίας, Utopia 2017.
• Callister, W.D. Jr., Rethwisch D.G. Materials Science and Engineering: An Introduction, 10th Ed., Wiley 2018.
• Principles of Tissue Engineering, Edited by: Lanza R., Langer R., Vacanti, J.P., Atala, A., 5th Ed., Elsevier 2020.