Καθηγητές Μαθήματος
Περίγραμμα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου | ||||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ & ΑΓΓΛΙΚΑ | ||||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΝΑΙ | ||||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://bme.uniwa.gr/course/biomaterials-and-tissue-engineering/ | ||||||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ | |||||||
Μαθησιακά Αποτελέσματα Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. |
|||||||
Το μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή στην επιστήμη των βιοϋλικών και ιστομηχανικής και τις σύγχρο-νες εφαρμογές τους. Τα μαθησιακά αποτελέσματα είναι: • Κατανόηση των χαρακτηριστικών των βιοϋλικών και των απαραιτήτων προδιαγραφών τους για ιατρικές εφαρμογές με έμφαση σε θέματα βιοσυμβατότητας, τοξικότητας, και βιοασφά-λειας • Κατανόηση των φυσικοχημικών, μηχανικών, και επιφανειακών ιδιοτήτων των βιοϋλικών • Κατανόηση των μεθόδων κατασκευής και χαρακτηρισμού των βιοϋλικών • Κατανόηση των συγχρόνων μεθόδων δημιουργίας βιουλικών για την υποστήριξη φυσιολογι-κών και βιολογικώ διαδικασιών • Κατανόηση των αρχών της ιστομηχανικής και του διεπιστημονικού χαρακτήρα της καθώς και σχετικών θεμάτων βιοηθικής • Κατανόηση των συγχρόνων μεθόδων ανάπτυξης βιολογικών υποκαταστάστων για την ανα-παραγωγή ιστών και οργάνων του σώματος |
|||||||
Γενικές Ικανότητες Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|||||||
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απα-ραίτητων τεχνολογιών • Ατομική εργασία • Ομαδική εργασία • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον |
|||||||
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||||||
• Εισαγωγή στα πεδία των βιοϋλικών και της ιστομηχανικής • Κρυσταλλικά και άμορφα υλικά, ατέλειες δομής υλικών • Φυσικοχημικές ιδιότητες [θερμοχωρητικότητα, θερμική αγωγιμότητα, θερμική διαστολή, ηλεκτρική αντίσταση και αγωγιμότητα, διάβρωση (δυναμικά αναγωγής, ηλεκτροχημικό στοιχείο, εξίσωση του Nerst, ρυθμός διάβρωσης, είδη βιο-διάβρωσης)] • Μηχανικές ιδιότητες [τάση, ελαστική και μόνιμη παραμόρφωση, δοκιμές μηχανικών ιδιοτήτων (εφελκυσμός, θλίψη, σκληρότητα Brinell/Rockwell/Vickers, έλαση, κρούση, λυγισμός, κόπωση)] • Μεταλλικά βιοϋλικά και κράμματα, ιδιότητες και εφαρμογές • Κεραμικά βιοϋλικά, ιδιότητες και εφαρμογές • Πολυμερή βιοϋλικά, ιδιότητες και εφαρμογές • Σύνθετα βιοϋλικά, ιδιότητες και εφαρμογές • Προηγμένα βιοϋλικά [Metal-Organic Frameworks (MOF), Zeolitic Imidazolate Framewoks (ZIF), Graphene, Carbon Nanotubes, Λιπιδικά και Λιποπεπτιδικά Νανοσωματίδια], ιδιότητες και εφαρμογές • Καινοτόμα βιοϋλικά για in vitro διαγνωστικά εργαλεία, στοχευμένες μοριακές και γονιδιακές θεραπείες, γονιδιακά εμβόλια και ανοσοθεραπείες • Αλληλεπίδραση βιοϋλικού-βιολογικού συστήματος και (δι)επιφανειακές ιδιότητες • Εισαγωγή στη δομή και μηχανική κυττάρων και ιστών • Δομή και ιδιότητες ικριωμάτων για την ανάπτυξη και αναγέννηση ιστών και οργάνων • Βασικές αρχές στη μηχανική βιο-διεργασιών και τη λειτουργία αντιδραστήρων • Βιοαντιδραστήρες στην ιστομηχανική |
|||||||
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ | |||||||
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Πρόσωπο με πρόσωπο στην πανεπιστημιακή αίθουσα. | ||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Ηλεκτρονικές Παρουσιάσεις Χρήση του eClass Χρήση video προβολής Χρήση Η/Υ και εξειδικευμένου λογισμικού |
||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | |||||
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
Διαλέξεις (4×13) | 52 | |||||
Εργαστήριο (2×13) | 26 | ||||||
Αυτοτελής μελέτη | 128 | ||||||
Σύνολο Μαθήματος | 180 | ||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική ή Αγγλική. Μέθοδος αξιολόγησης: Εργασίες επί των εργαστηριακών ασκήσεων και τελική εξέταση. |
||||||
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ | |||||||
• Temenoff, J.S., Mikos, A.G. Βιοϋλικά – Η διεπαφή μεταξύ της Επιστήμης των Υλικών και της Βιολογίας. Utopia 2017. • Callister, W.D. Jr., Rethwisch D.G. Επιστήμη και Τεχνολογία των Υλικών, Εκδόσεις Τζιόλα 2022. • Atkins, P., de Paula, J., Keeler, J. Φυσικοχημεία, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2020. • Principles of Tissue Engineering, Edited by: Lanza R., Langer R., Vacanti, J.P., Atala, A., 5th Ed., Elsevier 2020. |